Van Időm Mindenre

3 szuper tipp gyerekes családoknak a hatékony időbeosztásért!

FO  Jól tudjuk, hogy ha az embernek a saját életét is nehéz már beosztani, akkor ez hatványozódik csak, ha még egy-két-három…több gyerkőc is van a családban! Több szülinap, névnap, tanfolyam, edzés, szülői értekezlet, fogadóóra, oktatási/nevelési szünet stb. plusz a saját ügyeink is maradtak persze.

Hogy lehet mindezt átlátni és összeszervezni? Egyszerűen!

1. Vegyél egy nagy, napi szervezős naptárat és ebben vezess MINDENT!

Ez a típus olyan, ahol egy-egy napnál jó nagy hely van, így bőven lehet jegyzetelni, hogy mi minden van arra a napra.

Vannak fix/ állandó/ ismétlődő programok, ezeket minden hónapban előre fel lehet vezetni a napokhoz. Aztán jönnek szépen sorban az előre nem láthatók, azokat pedig AZONNAL fel kell írni! Sikerült időpontot foglalni a fogorvoshoz? Naptárba vele! Szóltak az oviban, hogy következő hétfőn egy virágpalántát kell vinni a Föld napjára? Naptárba vele! Az üzenőfüzetben látod, hogy szülői lesz a hó végén? Naptárba vele! A munkahelyeden kitűzték a (kötelező) céges buli napját? Naptárba vele!

Természetesen, ha szűkös a családi költségkeret, nem muszáj venni ilyen naptárat, egyszerűbb változatban minimáldizájnnal (;-)) magunk is összedobhatunk egyet 12 db A3-as papírból vagy egy régi, nagyobb falinaptár lapjainak hátára.

Mutatok példákat:

szervezo naptar 01 rendszerezo naptar 03 rendszerezo naptar dekortapasszal

innen pedig letölthetsz ingyenesen egy 2014-es naptárt havi bontásban. Nem csilli-villi, de nagyon jó szolgálatot tesz!

2. Osszátok szét, kire, milyen feladat jut

Nem elég beírni nyilván a programokat, teendőket, hiszen a gyereket el is kell vinni a fogorvoshoz, ha már van időpont, azt a palántát meg is kell venni, a szülőire el is kell menni, meg hát a céges buli is kötelező ugye, ráadásul azalatt az idő alatt valakinek vigyáznia is kell a gyerekekre. Vagyis az összeírástól még nem lesznek abszolválva ezek a feladatok, ugye? 🙂 Viszont, ha mindenki tudja, hogy a hónapban, héten, adott napon milyen dolgai vannak, lesznek, akkor sokkal könnyebben lehet a saját dolgainkkal is összeszervezni.

3. Használj színkódokat – nagyon hálás leszel érte!

A színkódok nemcsak az átláthatóságot könnyítik meg, hanem a rendszerezést is. Lehet mondjuk azonos színnel jelölni az edzéseket, egy másikkal az orvost, harmadikkal a bevásárlást stb. Másik felosztás szerint színkódokkal segíthetjük a “kinek a feladata” szétosztást, vagyis külön színt kap a feleség, külön színt a férj, s esetleg, ha már van nagyobb gyerkőc, akkor ő is kaphat egy színt (ő mondjuk kisebb bevásárlásokat elvégezhet például). Ez megint csak könnyítést ad a saját, egyéni időszervezésünkhöz, hisz látjuk, hogy aznapra hány feladatunk van a “közösből”. (erre is látsz példát a fentebbi naptármintáknál)

Hatékonyan beosztani az időt és összeszervezni a feladatokat nem lehetetlen, csak egy kis munka befektetést igényel és megy, mint a karikacsapás! 😉

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!